Isnin, Oktober 19, 2009

Siapalah Daku isi-MU


Hidup tidak selalunya indah..langit tak selalu cerah..bulan malam tak berbintang..itulah lukisan alam...tatkala alunan lirik ini berkumandang...tatkala itu ia mengingatkan aku bahawa dalam kehidupan ini tak semestinya apa yang kita inginkan, yang diharapkan, yang diimpikan, yang diangankan akan menjadi kenyataan...lumrah alam..begitulah...demikian itu..sebagai hamba NYA yang lemah aku turut merasai dan menempuhinya...Dugaan NYA cukup hebat buatku..Lalu aku tidak berputus asa..DIA yang memberi Ujian..maka DIA jualah yang tahu Hikmah disebaliknya... Aku Redha...Aku memohon pada NYA agar aku terus tabah...cekal hati menempuhi kehidupan mendatang...semoga dengan Ujian yang ku terima ini akan menambahkan lagi keimanan dan ketaqwaan aku terhadap Rabbul Izzati...Setiap manusia hadir ke alam ini..bermulanya suatu kelahiran...lalu..sudah tentu akan berakhir dengan kematian..ia adalah suatu kehilangan..dan ia suatu yang amat sukar diterima...Redhalah...

0 comments: