Jumaat, April 01, 2011

Hidup Suatu Perjalanan Mencabar...


Akukah insan itu...? Yang begitu hebat diuji..akukah insan itu..yang menangis sendirian?akukah insan itu yang kadangkala tersungkur dipintu ujian Ilahi..akukah insan itu..yang lemah tatkkala disapa musibah...akukah insan itu..disaat menanti tiba bahagia..akhirnya akur pada Takdir NYA?akukah insan itu..yang cukup kerdil dihadapan MU?akukah insan yang terpilih itu...yang menerima hebat ujian dan mehnah kehidupan ini...?Sebenarnya..bukan hanya aku yang diuji sebegitu..malah..ada insan lain yang lebih hebat menerima ujian Ilahi..aku hanyalah segelintir dari mereka...Namun Tuhanku..aku mohon pada MU..berilah aku kekuatan untuk menempuhi semua ini..kuatkanlah hatiku ini..untuk terus tabah dan cekal meneruskan mehnah dunia..tanpamu Ya Allah..siapalah aku..aku tak mahu tersungkur lemah dipintu ujian MU..aku mahu kuat Ya Allah...aku mahu meneruskan kehidupan ini hanya demi MU Ya Rabbi..Rahmatilah hidupku...kerana aku tak tahu sampai bilakah dapatku menghirup nikmat kehidupan dunia..Ya Allah..ampunilah segala dosa2ku...dosa2 kedua ibubapaku..dosa2 orang yang berbuat baik padaku..dosa2 orang yang teraniaya oleh ku...dosa2 ahli keluargaku..dosa2 muslimin dna mulimat..semoga kami semua dijanjikan syurga...Ya Allah..berilah keselamatan kepadaku..dan bakal zuriatku yang akan lahir ini...semoga dipermudahkan segalanya..berilah peluang padaku Ya Allah untuk mengecapi nikmat kebahagiaan dalam kehidupan..walau hanya sekelumit cuma..Ya Allah...Rabbana Aatina Fiddunya Hasanah..Wafil Aakhirati Hasanatan Waqina Azaabannar..Amin Ya Rabbal Alamin...

0 comments: