Sabtu, Mei 08, 2010

SELAMAT HARI IBU



ibu..ibu engkaulah ratu hatiku
bila ku berduka
engkau hiburkan selalu..

Selamat Hari Ibu Buat semua kaum ibu diseluruh dunia amnya dan khasnya buat semua ibu di dalam ahli keluargaku...Alhamdulillah..dapat lagi aku menggarap satu entri minggu ini. Setelah lama berehat kini aku rasa semakin kuat..hidup mesti diteruskan..apa yang berlalu biarkanlah..aku akan tetap berusaha...dan yakin pada Kudrat Ilahi...meskipun begitu kesedihan itu tetap ada..Okey...nyanyian yang aku sisipkan itu sebenarnya sudah diketahui umum..iklan lagu itu selalu sahaja diiklankan dimedia...dan ia juga selalu bermain dibibir anak-anak kecil mahupun kita juga kan kan kan???Selamat Hari Ibu buat semua kakak2 dan kakak iparku...Jasa dan pengorbanan ibu begitu banyak untuk diceritakan...bagiku..tiada kata yang hebat dan tiada madah pujangga teragung yang dapat menggambarkan segalanya tentang ibu..biarlah dihati ini sentiasa mendoakan.Aku sudah tidak punya ibu...hampir 15 tahun hidupku tanpa ibu..diwaktu itu aku sangat memerlukannya disisi..menemani perjalanan alam remajaku..mengajarku tentang segalanya...namun dewasa kini aku amat merindui ibu..kerana aku banyak berhutang dengan ibu..banyak yang ingin aku kongsikan bersamanya..banyak yang mahu aku tunjukkan padanya..banyak yang hendakku ceritakan dengannya...Namun Allah lebih menyayangi ibu...aku redha..kerana ketiadaan ibu jualah banyak aku pelajari sendiri dalam kehidupan ini..yang menjadikan aku insan kuat,cekal dan tabah...tidak putus2 menerima ujian Ilahi..begitulah hikmahnya Allah menjadikan sesuatu itu..Bagi insan lain yang punyai ibu..jangan sia-siakan mereka walau hanya rasa marah sekelumit cuma..bahagiakanlah, gembirakanlah,hiasilah kehidupan mereka selagi hayat masih ada..erm...lagi satu..pernah kalian dengan lagu nyayian Pak Long "Selagi ada rindu"? Lagu itu mengisahkan pengorbanan seorang anak yang cukup setia menjaga orang tuanya hingga akhir usia..dengar dengarkanlah....lagi satu pintaku..doa2kanlah agar impianku untuk bergelar akan dimakbul jua suatu hari nanti...Insyallah.

0 comments: